Friday, October 1, 2010

Pedihnye.............. :)

hari nie banyak bende baru aku belajar.. Takbir!!! Allahuakbar...
Allahumman sur mujahidin fi palestin....

hari nie tengok video clip ustas nicholas (bekas tentera kristinise)... Masya Allah.. Allah maha Besar..
Allah hu akbar3x...

sesungguhnya siapa yang beriman dengan Allah, nescaya mereka akan dapat merasai nikmatnya iman itu.. betapa kerdilnya kita sebagai manusia.. yang Allah pilih untuk menerima hidayah..
terdetik dari kata2 ustaz nicholas.. beliau dari seorang ulamak kristian telah menemui rahmah Allah.. dengan menerima Islam sebagai agama yang benar..
namun mengapa kita melayu.. yang sejak asalnye dilahirkan sebagai islam tidak mampu untuk berdakwah...

dimana silapnya?? itu yang aku sedang fikirkan... kerana bila mana kita dihidupkan kelak di padang mahsyar.. orang kapir akan tanya kepada Allah ... " selama aku hidup, tiada sapa yang menerangkan dan bercerita kepada aku tentang Islam" maka ditunjukkan kepada seluruh umat islam yang dikenali nya... iaitu kita... apakah jawapan kita ketika itu??? MasyaAllah.. kita leka ..
melayu leka.. aku leka... Dakwah yang perlu kita jalankan kepada semua umat... biarpun berlainan agama.. kerana belum tentu orang itu akan terus kapir.. jika kita tidak berdakwah..
kerana hidayah itu milik Allah.. Dia akan berikan kepada umatnya yang terpilih ... tugas kita adalah berdakwah dan terus berdakwah...

sedikit ilmu yang aku pelajari harini...

Alhamdulillah.. Allah berikan aku nyawa untuk meneruskan perjuangan hidup ini... Allah hu akbar...
hari nie.. tak bape sihat.. muke 'terbakar'...huhuhuhu... terlebey letak krim semalam..
pedih gilenye.. muke nie... Masya Allah.. Tuhan saje tau sakitnye..
muke tak leh gerak banyak2...

mmm... hari nie tak banyak mende berlaku.. cos satu hari aku tengok video clip ceramah.. dari tuan guru nik aziz, prof harun din, tuan guru abd hadi hj awang.. sehinggalah ustaz nicholas.. sumenye membuka lembaran baru... mengingatkan aku dari leka yang lama..

maklum r dah lama tinggalkan tempat belajar.. terlalu banyak mengejar dunia.. sehinggakan seringkali terleka dengan urusan akhirat.. Ya Allah selamatkan aku dari godaan dunia yang penuh cabaran ini...

Pagi tadi betty tanye pasal anee.. sedih hati ini, bila lihat sahabat .. sedang bertarung dengan ujian Allah.. anaknya dalam keadaan genting lagi.. moga nya namamu terus tabah sepertimana mujahidah solehah yang pernah bertarung demi menegakkan syiar Islam.. Takbir!!! Allah hu Akbar.!! tabahkanlah hidup keluarga Anee dan sembuhkan lah sakit sumayyah.. moga sumayyah akan hidup sebagai insanul mukminin...

Banyak yang aku lihat pada ini.. bila kita terlalu mengejarnya.. dunia akan semakin menjauh.. tetapi ... jika kita mendekatkan diri dengan pencipta dunia ini.. makan dunia akan mengekori...

aku balik rumah awal... cos nak hantar pah ke sekolah... die ade solat hajat sempena SPM die.. urmm.. balik je.. sekarang amalkan bagi salam.. supaya rumah dijauhi syaitan durjana...

masuk je... terus cakap kat pah.. pah kita kene berdakwah.. pah tanye.. nape kak... aku jawab.. sebab kita banyak berkawan dengan bukan islam.. tapi penahkah kita berdakwah dengan mereka.. jika kelak semasa dieorang dihadapan kepada Allah.. dieorang akan tanye.. kita tak penah ajar mereka tentang islam .. aku tanye pah.. kita nak jawab pe..?? pah pun diam.. haah.. camtu camne kak.. tu r... sebelah menyebelah rumah kita pun bukan islam.. tugas Allah berikan kepada kita untuk terus berdakwah.. dari segala genap segi.. dalaman dan persekitaran..

aku pun cakap kat pah.. pah kita kene berubah.. dalam rumah nie dulu.. teringat ustaz nicholas abdullah dan ustaz fitri abdullah.. die kate.. umat islam jika nak mendapat kemanisan iman... hendaklah jaga solat... jaga solat.. jaga solat.. itu yang aku terbayangkan.. jaga solat.. selama nie.. solat buat cukupkan rukun... sehinggakan aku rasa solat itu suatu kewajipan .. tetapi dibuat kadang di awal waktu.. kadang dipertengahan... kadang diakhir waktu.. jika solat tidak dijaga.. masakan amalan lain akan sentiasa istiqamah??? betul tak pah??? jadi.. kita kene jaga solat dulu.. dan sentiasalah solat jemaah.. aku cakap kat pah.. kita kene dakwah dan jaga solat...

muka nie masih sakit lagi.. sampai sekarang.. terasa seperti dibakar... ya Allah ampunkan dosa aku jika selama ini aku ada membuat salah dengan Mu Ya Allah.. teramatlah sakit mukaku nie ketika ini... sakit sungguh Ya Allah.. sakit Ya Allah...

apa pun.. hari ni.. Allah berikan peluang untuk aku mencari Nya.. kerana Dia pasti bersama orang2 yang sentiasa mengingatiNya.. k... salam... nak g amik pah.. dari sekolah die...hehehehe..

Assalamualaikum wbt... Allah hu Akbar....!!!!

No comments:

Post a Comment