Monday, October 4, 2010

Sebuah harapan....



Bismillah hirrahman nirrahim...
Hari nie hari mule keje.. cam bese mood on and off je..hahahaha..
semalam ngan sabtu penuh ... sabtu malam.. ade open house kat area rumah..
pastu ahad.. anak kawan umi kawin.. jadi g kenduri kawin..pastu g
makan rumah terbuka umno kt PPR hiliran ampang... Alhamdulillah...

Kenyang.. rezeki Allah.. nak balik rumah.. ade jiran jemput rumah terbuka..
jadi g r... dalam kul 6ptg... Rezeki Allah kat bumi Malaysia nie melimpah ruah...
Hari nie pepagi.. dah sampai ofis cam bese.. 7.30pg dah sampai..hehehehe..
pastu tido jap... take a nap r katekan..

malam tadi.. pah jemur baju... die cam bese r.. kalo tengah marah ..buat muke... huhuhu..
aku join venture r.. jemur baju.. pastu lipat baju.. huhuhuhu..
tapi kalo tengah marah...laju je keje jalan...

cume mulut nie rase geram je.. maklum r.. setan memang tengah mainkan peranan die...
tapi tahankan... cos...teringat yang ustaz kate... hidup nie memang penuh dengan ujian..
dah setel kemas n lipat baju.. menghadap komputer jap... tengok video clip super junior, girl generation, inteam.. tetibe leh plak terbayang... kalo aku kawin nanti ...camne r kehidupan aku nanti..hahahaha.. terbayang lak.. mase tua.... aku dah kawin...tinggal adik2 yang belajar.. pastu ..masing2 bawa diri.. alamak.. tak best nye... huhuhu.. ade lak camtu..
hari sabtu tu.. aku cari kunci..tak jumpe... puas cari .. malam tu hantar umi balik rumah.. stay kat rumah umi.. cos hujan turun dengan lebatnye... huhuhu.. mesej kat pah.. jumpe tak kunci.. seharian cari tak jumpe.. sambung esoknye..ahad.. sampai ke tengahari ...tak jumpe... kol jabir..
tanye ade terambil kunci tak.. alih2.. kul 1.30 ptg.. jabir balik.. cos nak hantar kete.. umi tanye ade nampak kunci tak.. die kate takde.. pastu die cari2 gak.. sekali.. tau kat mane?? hahahahaha..

ngok tol aku nie.. lupe tahap gaban dah nie.. ade bawah meja makan.. punye lah satu rumah selongkar.. sekali kat luar je.. kat bawah meja makan!!! awat r tak cari dari awal..hahahaha..
setel satu masalah... urmm... hari nie... tetibe je.. nak mulakan satu harapan baru... pe die ???
hehehehe... nak berubah ke arah kebaikan..... nak berubah menjadi lebih baik... nak berubah menuju kebaikan... bila fikir balik.. benarlah kejadian Allah.... setiap sesuatu kebaikan yang kita lakukan hendaklah istiqamah.. jadi pertama... nak kurangkan kadar kegarangan n kekerekan n kepanasan dalam diri.. mudah marah ... lagi2 kalo tak kene depan mata...
Ya Allah mudahnya hati aku nie dikotori oleh perangai aku sendiri.. tapi tu r.. try gak.. untuk control... so far Alhamdulillah berjaya.. cume kene sentiasa beringat.. jangan terus2 marah.. ketika tu setan tengah bermaharajalela.. jadi kene kawal nafsu..heheheheh..
cuak juga.. makin lama hidup kat dunia.. makin risau dengan amalan yang telah dilakukan.. adakah cukup dengan umur yang ada?? atau makin berkurang kerana kesilapan yang sering dilakukan??? Wallahualam.. moga Allah maafkan aku....

pastu bile boring2.. dengar lagu2 inteam.. tak pun lagu korea.. teringin benar.. nak jadi seseorang... yang glamer..hahahaha.. tapi bile pikir2 balik.. tak kemana.. ape yang aku cari sebenarnya..??? syurga... syurga dunia ke syurga akhirat?? dah pasti syurga akhirat... tapi nafsu sentiasa mengawal gerak hati untuk mengagungkan dunia... apalah dunia nie.. sekadar sementara saja...
huhuhuhu...

akhirnya aku berkata.. : Allahhumman sur mujahidin fi palestin... berikan kekuatan kepada muhajid palestin.. dan matikan aku dalam imanMu Ya Allah.. sesungguhnya dunia semakin menghampiri akhirnya... ramai ulama dan ilmuan agama telah kembali ke rahmatullah.. dan yang tinggal hanyalah manusia yang bijak tetapi menggunakan akal dijalan yang terpesong.. Moga seluruh umat islam terutama keluargaku memegang teguh dengan AgamaMu Ya Allah...

takutnya aku pada azabMu Ya Allah.. tetapkan hati kami agar tidak berbolak-balik dengan keimanan kepada Mu.. Amin Ya robbal Alamin.

No comments:

Post a Comment